mandag 23. mars 2009

Fint med nye vinnere

Selvsagt skal en ikke trekke for mange konklusjoner etter bare to runder i Tippeligaen. Men tabellen antyder en utvikling som etter min mening ikke bare er overraskende, men også gledelig. Jeg har alltid reagert på at det nærmest er opplest og vedtatt at det er noen bestemte klubber som er best og som skal ha det meste av oppmerksomheten. Jeg tenker da bl a på lag som Vålerenga, Brann, Rosenborg, Viking og Lillestrøm, etter hvert også Stabæk. På den annen side har vi lag som oppfattes slik at de er med for å fylle opp nedre halvdel av tabellen. Så langt er Molde topp og Brann og Vålerenga på bunnen av tabellen. Nedrykkstippede lag som Sandefjord, Odd, Start og Aalesund ligger på øvre halvdel, alle foran Lillestrøm. Fint, selv om jeg personlig hadde håpet Strømsgodset hadde tatt litt flere poeng i de to første kampene.

Jeg håper denne sesongen fortsetter å bringe overraskelser. For meg må gjerne Molde eller Odd vinne serien. Det er bra for idretten at stadig flere hevder seg i toppen og at det ikke bare er noen få som veksler om å ta gullet. Derfor var det i grunnen helt OK at Dario Cologna vant World Cupen i langrenn, selv om vi nordmenn naturligvis håpet på Northug. Sveits har aldri vunnet dette troféet i langrenn tidligere. Det er bra for langrennssporten at en ny nasjon hevder seg i toppen. Da blir det bare ekstra morsomt neste gang Northug vinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Støtter deg 100%. Han dusten Eriksen i TV2 prater fjas i beste sendetid.

Anonym sa...

Det er det dummeste jeg har hørt. Eriksen er en meget dyktig og faglig sterk ekspertkommentator som vet hva han prater om. Å kalle det fjas beviser bare at du ikke vet hva du prater om...Og forresten, det er absolutt ikke det som skrives i bloggen heller. Han skriver at det er moro med nye vinnere. Det har ingen verdens ting med Eriksen å gjøre...