tirsdag 31. mars 2009

Endelig ferdig

Det ser ut til at Knut Storberget nå endelig skal få slippe fri fra den bedrøvelige hijabsaken, som nærmest tok knekken på ham i vinter. Alt tyder på at Stortingets kontrollkomité vil droppe tanken om å forfølge saken med en høring i Stortinget, slik det ble antydet tidligere. Etter at kontrollkomitéen nå får svar på de spørsmål som komitéen stilte Storberget i brev før han ble syk, vil saken etter alt å dømme bli lagt død. Med mindre Storberget kommer med oppsiktsvekkende nyheter i sitt svar, vil det være en klok avgjørelse.
Oppdatering:
Storberget tar selvkritikk og innrømmer i sin redegjørelse til kontroll- og konstitusjonkomiteen at det ble gitt et feilaktig inntrykk av at en beslutning var fattet i hijab-saken. Men han ønsker ikke å si noe om hvem som la ut den famøse pressemeldingen på departementets hjemmesider, eller andre interne forhold som omhandler selve saksbehandlingen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har fremdeles ikke fått vite HVEM som tok avgjørelsen om å legge ut pressemeldingen.

Vi vet vel heller ikke om Storberget var klar over at den ble lagt ut, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Jeg er ikke komfortabel med at viktige politiske prosesser foregår på denne måten, og ser at en kommer til buns i denne saken.

Det blir for enkelt at bare en sykemelder seg til stormen går over, så skal en slippe å stå til rette for uholdbar saksgang.

Det er noe som skjules i denne saken, for maken til tåkelegging er det skjelden en ser.

Jeg tror ikke vi skal bruke mer tid på å diskutere OM hijabsaken er viktig eller ikke, men konstantere at 90% av folket var i mot og meget engasjert i kampen for et livssynsnøytralt politi.

Trond

Anonym sa...

Hvem som tok avgjørelsen om å legge ut pressemeldingen er etter mitt syn sekundært.

Det jeg kunne tenke meg å vite var hvorfor Storberget med flere forsvarte innholdet i den over en lengre periode, hvis innholdet ikke stemte med virkeligheten.

Liv-Marit sa...

Forhåpentligvis har Storberget og AP lært av dette. Synes iallefall at han kan få lov til å legge det bak seg og jobbe med andre saker nå. Han har nok nok å stri med i forhold til politiet for eksempel.