søndag 5. april 2009

Morsom tabell

Bortsett fra at jeg personlig synes det var litt leit at det gikk ut over Godset i dag, er det morsomt at Molde leder Tippeligaen med full pott etter tre serieomganger. Hvem skulle trodd det for noen uker siden? Rosenborg ligger oppskriftsmessig i toppen, men Aalesund på tredje plass og Start på femte er vel bortimot en bombe, men en flott sådan, spør du meg. Jeg synes i det hele tatt det er bra at lag med økonomisk dårligere forutsetninger hevder seg så godt. Det kan bidra til litt mindre fokus på pengenes betydning i fotballen.

Med lag som Vålerenga, Lillestrøm, Brann og Stabæk på nedre halvdel av tabellen, er Tippeligastarten ikke slik mange hadde trodd, og bra er det, synes altså jeg. Riktig nok kan Vålerenga eller Tromsø avansere etter morgendagens kamp, men ikke særlig høyere enn til midten. Nå venter jeg bare på at Strømsgodset og Bodø-Glimt skal ta en seier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvis du har fulgt med noen år, og det har du jo, vil du jo kunne erindre at en slik tabell etter 3 serierunder snarere fremstår som en regel enn et unntak. Noen nykommere og outsidere får en flying start, men bruker deretter resten av sesongen på å jobbe seg nedover mot kvalikplassen..

Det er 27 kamper igjen av serien, altså god tid for både Molde og Godset til å etablere seg i bunnstriden...

Oddbjørn sa...

Jo da , det er nok ikke så usannsynlig det. Men det er jo lov å håpe på noe annet, og uansett er det moro så lenge det varer! Dessuten er det utrolig morsomt at noen blir så vanvittig provosert av at favorittene ikke topper tabellen.