fredag 6. november 2009

Ikke uventet

Årets mest spennende fotballkamp på Fredrikstad stadion! Sarpsborg banket storfavoritt Fredrikstad og sendte Fredrikstad hodestups ned i 1. divisjon, 2-0 etter to flotte scoringer av Martin Wiig. Fortjent seier til sarpingene mot et Fredrikstadlag som åpenbart trodde at de kunne spasere seg til seier over lillebror fra nabobyen. Sarpsborg beholdt roen da de ble presset i 2. omgang, og hadde krutt i beina til siste slutt, krutt nok til at de endog scoret på overtid. Nå møter de Kongsvinger i avgjørende opprykkskamp.

Tung dag for Fredrikstad. Mange vil snakke om en sensasjonell seier. Fredrikstad var selvsagt favoritt. Et Tippeligalag er gjerne det i en kvalik mot et 1. divisjonslag. Men med alt det bråket som har vært i denne klubben, med en uansvarlig økonomisk ledelse og med ”nedrykkspesialist” Nordlie som trener, burde man ikke være overrasket. Nordlie presterte å sette Kvisvik utenfor laget i denne kampen. Var det noe Fredrikstad kunne ha trengt i en kamp som denne, var det Kvisviks fotballhode og pasningsfot. For min egen del uttrykte jeg på bloggen min sist søndag at Fredrikstad ikke skulle føle seg for sikre. Og ved sesongstarten i mars tippet jeg at Fredrikstad ville rykke ned. Bare for å ha nevnt det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En utrolig kamp av underdogen Sarpsborg 08. Sånn liker man å se.

Anonym sa...

Gøy med Sarpsborg 08, selv om det nok blir Kongsvinger som rykker opp. For Nordlie betyr det dessverre ikke så mye. Han flytter vel til ny klubb snart uansett. Hvis en tippeligaklubb ansetter ham nå så må de være gale.

Anonym sa...

Husk: Alt Morgan Andersen tar i blir til gråsten. Det var galskap å ta ham fra Lyn til Fredrikstad.

Anonym sa...

deilig å se at fredrikstad rykker ned! ses aldri mer håper jeg.. godt å vite at vi ikke har en så skitten spiller som barsom i tippeligaen neste år!! NYDELIG!!

Anonym sa...

Enig! Deilig å se at FFK rykker ned! Velfortjent seier til hvite og blå Særpinger!

Anonym sa...

På en måte er det litt synd for FFK, men jeg håper for all del (for Sarpsborg 08 sin del) at de ikke rykker opp. Det kan bli rett og slett ødeleggende for den unge klubben. Et par år til høyt oppe i Adecco-ligaen, og så kan de begynne å tenke på tippeliga-spill. Men gjett om jeg gleder meg til å gå på jobb på mandag.

Anonym sa...

håper barsom ryker på hue ut av FFK. en slik spiller fortjener ikke noe lag i norsk fotball