mandag 2. november 2009

”Eksperttipset”

Som så mange andre forsøkte jeg meg ved Tippeligaens start i midten av mars å late som jeg er ekspert ved å tippe hvordan tabellen ville se ut ved sesongens slutt. Tipset var vel akkurat like godt, eller om en vil – like dårlig, som de fleste andre som har prøvd seg på denne øvelsen. Jeg traff vinneren. Men å tippe Rosenborg var vel ikke akkurat så originalt. Tipset om Stabæk på tredjeplass gikk også inn. Heller ikke så originalt, kanskje.

Derimot bommet jeg stygt på Molde og Bodø-Glimt. Hadde nok ikke ventet Molde så bra og Glimt så dårlige. Lyn derimot, hadde jeg ikke mye tro på, selv om jeg ikke hadde trodd at de skulle bli sist. Heller ikke Fredrikstad hadde min tillit, men om det blir nedrykk gjenstår å se, mens Aalesund viste seg bedre enn jeg trodde. Om de er gode nok til å slå Molde i cupen, er vel tvilsomt. Det er vel lenge siden vi har hatt en klarere favoritt i finalen.

Hva så med neste sesong? Per dags dato er det vanskelig å se hvem som skal utfordre Rosenborg, så overlegne som de har vært i år. Usikkerheten for Rosenborg ligger i trenersituasjonen. Og de nye lagene som er klare? Tja, Hønefoss og Haugesund blir vel tippet som nedrykkskandidater, skulle jeg tro. Men kanskje vil en av dem overraske? Skal vi tro Godset-trener Ronny Deila, vil også Strømsgodset overraske neste år med sine mange unge, lovende spillere. Fansen i Drammen har sikkert ikke noe imot at det tipset går inn!

Ingen kommentarer: