tirsdag 28. april 2009

Samling i hønsehuset?

Mediene renner over av svineinfluensa. Tabloidene prøver å overgå hverandre i skremsler. Det kan virke som vi burde bure oss inne alle sammen – om ikke i grisehuset, så i hvert fall i hønsehuset. For makan til kakling.

For min egen del klarer jeg ikke å mobilisere den store interessen. Dertil er faresignalene alt for lite underbygd og oppslagene for gjennomskuelige: Her skal man slå mynt på folks nærmest maniske opptatthet av helse.

For øvrig viser jeg til to gode blogger som sier det som etter min mening bør sies om mediehysteriet: VoxPopuli, som synes pandemi er noe svineri og Den tvilsomme, som mener norsk presse er i ferd med å vise seg frem på sitt mest ansvarsløse i svineinfluensa-dekningen.
Tiltredes! Ha en frisk og god dag!

Ps
Hvis du har lyst til å bli skremt, anbefales:
DB, DB, DB, DB, VG, VG, VG, VG
- og hvis du fortsatt ikke er nok skremt, ta en titt på Aftenposten også.

6 kommentarer:

Knut Johannessen sa...

Takk for omtalen,Oddbjørn, men jeg synes du er i overkant dristig når du foreslår at vi bør bure oss inne i hønsehuset. Da kommer fugleinfluensaen og tar deg.

Oddbjørn sa...

Uff da, det tenkte jeg ikke på. Minnes en barnesang fra min oppvekst: "Du går i fare hvor du går". Jeg får sitte musestille der jeg er.

Anonym sa...

Bor ikke du ved ælva?

I såfall kan du vel få elvepest, hva nå enn det er for noe.

Oddbjørn sa...

Jeg så en hund i går, så nå er jeg redd for hundegalskap.

Rachel sa...

Hør hør!
Jeg har også bitt meg merke i dette mediehysteriet rundt svineriet - http://rachelslekegrind.blogspot.com/2009/04/media-skaper-frykt-svineinfluensaen.html. Tok meg friheten å lenke til deg der.

insider sa...

Uff, for en dramatisk teaterforestilling. La meg få hilse på en "smittebærer", så skal jeg slikke svetten under armene hans/hennes og fortsatt leve symptomfritt til jeg heller dør av elendig kosthold med påfølgende næringsbrist.