søndag 3. mai 2009

Imponerende

Start imponerer. Før seriestart var laget tippet som klar nedrykkskandidat. Etter sju serierunder ligger laget på tredjeplass med 12 poeng. Kristiansandlaget vant fortjent over Vålerenga på bortebane ved scoring på overtid av Bolanos, en spiller som har vist seg å være gull verdt for Start. Også Sandefjord var blant de forhåndstippende nedrykkskandidatene, men ligger på fjerde plass med like mange poeng som Start. Godset kunne og burde vel ha klart poeng mot Sandefjord, men laget kjemper i motgang, og må nå snart komme på vinnersporet. Kampen mot Aalesund i neste runde blir viktig.

Rosenborg er den eneste av forhåndsfavorittene som innfrir. En etterlengtet hjemmeseier mot Fredrikstad smakte sikkert godt, selv om treneren ikke var tilfreds med spillet. Også Viking jubler over en hjemmeseier mot Glimt. Det er lenge siden sist. Stabæk fortsetter å slite, og var heldige som fikk uavgjort mot Lyn. Også i denne runden måtte en trener klage på dommeren. Resultatet for Odds trener var bortvisning fra benken. Men til Oddtrenerens fordel skal det sies at han angret og erkjente at han hadde overreagert. Uavgjort borte mot Tromsø var bra av Odd, men de var nær en seier.
Les mer: DB DB DB VG VG

2 kommentarer:

Oddbjørn sa...

Jaja, dette er jo tippeligaen i eit nøtteskal. Alle slår alle, og det er ikkje akkurat uvanleg at nyopprykka lag gjer det veldig godt. I dei siste åra har RBK ikkje dominert som før, og derfor har det vore mogleg for andre lag å vinne (men akkurat kven som vinn er nesten rein bingo).

Dessverre vil nok RBK vinne ganske lett i år (og sikkert óg dei neste n åra, der n er eit nesten vilkårleg positivt heiltal).

Anonym sa...

Jaja...rosenborg...mulig jeg må bite i det sure eple i år. Ser ut til at alle lagene legger seg ned..untatt rare Molde som man aldri vet hvor man har. Tidvis spiller de sykt bra tidvis som et dårlig tufte-lag som ikke vet hvor målet er. Men hvem vet..kanskje svensken klarer å lure Molde til faktisk å tro at de er et godt lag..og hvem vet..kanskje de klarer å lure andre lag til å tro at de er et godt lag og da kan alt skje. Må innrømme at jeg alltid har hatet RBK noe så inderlig. Der andre folk har hatt ett favorittlag har min ting vært å hatt et slags omvendt favorittlag. Jeg har elsket å se RBK tape. Jeg har prøvd å finne ut hvorfor jeg hater de så inderlig. En stund trodde jeg det bare var fordi de var god, men nei. Etter mye selv-grandskning har jeg kommet fram til at hovedgrunnen er at alle, spesielt forståsegpåerne og kommentatorer automatisk blir "trøndere" når de ser RBK. De jatter og skratter om den evindelige sneen som falt for flere år siden. Og har de dårlige kamper, men plutselig klarer å score eller vinne en kamp så er det på han igjen. Da begynner smella...Selv normale folk slik som Semb, som jeg ellers synes er ålreit mister hue helt og begynner å fable om gull og grønne skoger. Det irriterer noe grenseløst. Ta denne sesongen feks...Ser man bak resultatene ser man at RBK ikke er så gode. Start-kampen feks var et direkte ran og ingen av kampene har de overbevist. De har spilt mot lag som har lagt seg ned. I år har alle lag spilt elendig og RBK har begynt å få trua på seg selv. Den trua er skjør, for den er ikke basert på realiteter i det hele tatt...men så lenge de tror og spesielt så lenge andre lag tror at de kan..ja da kan alt skje.
Til oppsumering kan jeg si at jeg har begynt å hate RBK mindre, selv om jeg fortsatt missliker de. Jeg skjønner at det ikke er RBK sin feil at ekspertene er "skap-trøndere", men det er noe med selvgodheten til RBK som jeg hater, spesielt når de ikke er noe spes god heller. Gi meg gamle-lage med Nils-Arne...De levde ikke på den gamle sneen og de surfet ikke på trua...De var faktisk gode. Det var odentlig fotball det!
Desverre er jeg enig at sannsynligvis vinner RBK i år. For alle som liker fotball er det trist. Det er trist fordi det sier noe om tippeligaen at et lag kan vinne så lett når de ikke spiller bra engang. Hvis RBK vinner i år forteller det mer om nivået i tippeligaen enn om RBK.