tirsdag 19. februar 2008

Kraftig nedtur for Se og Hør

Etter et nesten 30 års sammenhengende veksteventyr opplevde Se og Hør tidenes nedtur i 2007, både på løssalgs- og annonsesiden. Bladet har mistet hver sjette annonsør i året som gikk og hver tiende bladkjøper forsvant. Inntektssvikten ble på 50 millioner kroner totalt, skriver Dagens Næringsliv i dag.

Selv om Se og Hør benekter det, kan det ikke være tvil om at avsløringene av bladets arbeidsmetoder og de mange dommene i Pressens faglige utvalg, har hatt sin virkning.

Det er svært vanskelig å felle noen tårer over dette. Se og Hør er et tvers igjennom kynisk, kommersielt foretagende, som har tjent rått på sin innblanding i folks privatliv og sine ufyselige arbeidsmetoder. At de nå straffes på pungen, er svar som fortjent. Kanskje kan en nå håpe at vi alle tøyler vår kikkermentalitet og lar Se og Hør fortsette nedturen.

Ingen kommentarer: